Postaw na zamienniki

W końcu znalazłam chwilę na napisanie posta :) Nigdy bym nie pomyślała, że będzie mi brakować czasu :) Ale staram się trzymać tego aby ćwiczyć codziennie i spacerować :) Na początku przypominam o konkursie:



A także gorąco proszę do zagłosowania na mnie w konkursie Bakomy. Głosować możecie pod TYM LINKIEM. To zajmie tylko chwilę, a mnie bardzo uszczęśliwi :) 


na zachętę :)


No dobrze koniec reklam. Czas na właściwą treść :) Często korzystamy z zamienników. A bo oryginalny tusz do drukarki za drogi, a bo te buty mają kosmiczną cenę... Producenci próbują nam wmówić, że takie postępowanie jest złe, że ich produkt jest najlepszy. Jeśli korzystacie z zamiennika to znaczy z czegoś gorszego. A co jeśli taki zamiennik będzie dużo lepszy?  Zacznijmy od kuchni. 
*Owocowy jogurt najlepiej zamień na naturalny. Ale i na naturalny musisz uważać.

 Wyglądają tak samo prawda? A jednak jest spora różnica. Radzę jogurt naturalny zamienić na jogurt naturalny który nie posiada mleka w proszku. Jedyny jaki znalazłam to Danon w poręcznej buteleczce :)



*Soki, cole czy nawet wodę gazowaną zamień na wodę niegazowaną w ilości co najmniej 2 litów dziennie. *Jeśli tak jak ja uwielbiasz czekoladę to zamień ją chociaż na czekoladę gorzką z przynajmniej 70 % kakao.
* Białe pieczywo zamień na ciemne a i to ograniczaj.
*Ryż też zamień na ryż brązowy.
*Jesz muesli i uważasz, że zdrowo się odżywiasz? Niekoniecznie. To też spora dawka cukru. Dlatego zwykłe muesli zamień na chociażby musli z granatem i jagodą. Jest to póki co najlepsza wersja śniadaniowa jaką znalazłam i ogólnodostępna bo kupimy je w Biedronce za ok 6 zł.

zdjęcie ze strony producenta

A czy produkty kosmetyczne można podmienić? Pewnie! Niektóre nawet trzeba jak choćby pastę :
*Zwykłą pastę zamień na taką bez fluoru. Fluor jest zły i szkodliwy i fajnie, że jesteśmy coraz bardziej świadomi. Obecnie używam pasty z firmy Apis, ale i są bezfluorowe pasty z Ziaji czy rosyjskie pasty,  które możecie bez większego trudu zamówić w internecie.

*Wiem, że każda z nas ma inny stosunek do parafiny, ale ja osobiście radzę zamienić wszystkie kremy, balsamy, peelingi na bezparafinowe - duży wybór takich produktów jest na stronie http://skarbysyberii.pl/pl/
 
 Mogłabym tak wymieniać i wymieniać :) Napisze jeszcze tylko,że warto czasem poszukać zamienników dla produktów codziennego użytku :) Bo nie jesteśmy nawet świadomi, że może być coś lepszego czy zdrowszego :)

5 komentarzy:

  1. Świetny i mądry post, ja też od jakiegoś czasu uważam i bacznie przyglądam się składom produktów spożywczych ( naoglądałam się "wiem co jem" ) , staram się też unikać parafiny w kosmetykach. Brawo Kochana za propagowanie zdrowego stylu życia ")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to powinno się nazywać normalny styl życia a nie zdrowy :D

      Usuń
  2. musli to sam cukier, najlepiej wziać płatki owsiane i dodać świeże owoce i mleko, uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety nie mam tyle czasu rano :D wsypuję, wlewam mleko i wcinam :D a płatki owsiane trochę czasu zajmują bo te instant też dobre nie są :D

      Usuń
  3. Świetny post. Już od dawna patrzę na składy ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dziękuje, że mnie odwiedzasz. Piątka za komentarz! Jeśli masz jakieś uwagi pisz :) Cały czas się uczę i rozwijam :) To właśnie Wy jesteście moją motywacją :)
PS. Komentarze z linkami blogów bądź typu obserwujemy? będę pomijać :) Jeśli nie czytasz posta a jedynie oglądasz zdjęcia to komentarz sobie daruj :)

Gadułki

Get this commentators widget

Popularne posty